Friday, January 31, 2014

Naskah Drama Sunda

Naskah Drama Sunda3

Kabayan Ngala Nangka
Pamaen:

1.        Kabayan

2.        Nyi Iteung

3.        Emak Kabayan

4.        Pa Ndit

5.        Ma Ndit


(Nyi Iteung, pamajikanana Kabayan teh nuju hamil ngora. Manehna teh ngidam hoyong pisan Nangka, tapi si Kabayan nu dasarna kebluk, tara daek ngala Nangka. Dina hiji isuk, Iteung nyamperkeun Kabayan nu keur sasarean di bale hareupeun imah).

 

Iteung                  : (Ngagangguan Kabayan) Kang, hayu atuh pang alakeun Nangka kanggo Iteung!

Kabayan              : (Melek hiji soca, langsung sare deui) Haduh, Nyai, engke weh nya, isukan. Akang teh tunduh keneh!

Iteung                  : (Ngambek) Huh, si Akang mah teu sayang ka Iteung!

Kabayan              : (Ngorok)
(Saking keheulna, Nyi Iteung angkat ka bumi emakna Kabayan. Sanepina di bumi emakna Kabayan).

Iteung                  : (Lumpat sabari ceurik langsung nangkeup emak) Emaaakkkkk....

Emak Kabayan    : (Reuwas) Eleuh-eleuh, aya naon ieu, Nyai?

Iteung                  : Eta, Ma! Si Kabayan! Kuring teh ngidam, hoyong pisan Nangka, tapina manehna tara daek pangalakeun!

Emak Kabayan    : Geus tong ceurik atuh! Keun weh, Emak nu ngomong ka si Kabayan!

 

(Emak sareng Iteung balik ka imah Kabayan. Sanepina di imah Kabayan, Emak sareng Iteung ningali Kabayan nu sare keneh dina bale).

 

Emak Kabayan    : Heh! Kabayan, kebluk! Hudang sia!

Kabayan              : Naon sih mak? Isuk-isuk geus adat-adatan!

Emak Kabayan    : Maneh teh kumaha sih! Geus nyaho si Iteung keur hamil, ngidam Nangka! Lain mah diturutkeun kahayangna! Malah gogoleran teu puguh!

Kabayan              : Heueuh mak, sakedeung deui dipangalakeun!

Emak Kabayan    : Buru! Ayeuna geura mangkat neangan Nangka! Nu kolot nya, Nangkana!

Kabayan              : (Hudang) Heueuh! Kuring mangkat ayeuna lah!

 

(Kabayan mangkat neangan Nangka. Tapi Kabayan teu terang, tangkal Nangka nu keur buahan teh dimana. Sapanjang jalan, manehna luak-lieuk neangan Nangka. Akhirna manehna manggih hiji tangkal Nangka nu buahna leubeut).

 

Kabayan              : Hahhh! Akhirna kuring manggihan Nangka! Karolot deui Nangkana!
(Kabayan langsung naek ka tangkal Nangka nyokot hiji Nangka nu pang kolotna. Teu lila anu boga kebon datang. Kabayan langsung turun ti tangkal Nangka).

Kabayan              : Haduh kumaha ieu! Pa Ndit datang! Mana kacida galakna deui!
(Kabayan lumpat ka ragasi nu aya di tukangeun kebon. Kabayan malidkeun eta Nangka).

Kabayan              : Nangka, jung balik tiheula nya! Kuring rek kabur heula!
(Nangka teh kabawa palid ku cai, teu lila, nu boga kebon datang).

Pa Ndit                : Heh! Sia keur naon di kebon aing! Maneh rek maling?

Kabayan              : Henteu pa.

Ma Ndit               : Ah sia! Alesan wae! Ngaku weh ari rek nyolong mah!

Kabayan              : Bener ma, teu bohong!

Ma Ndit               : Demi naon sia, Kabayan?

Kabayan              : Demi Nyi Iteung, ma!

Pa Ndit                : Alah, sia! Nyopet mamawa ngaran pamajikan! Hayu milu jeung urang! Urang ka imah Pa RT!

Kabayan              : Duh, pa! Ulah atuh! Bener abdi teh teu nyopet! Sok mana barang buktina!

Pa Ndit                : (Mariksa Kabayan) Heueuh geuning, euweuh! Jung geura mangkat, sia! Ulah kadieu deui!

Kabayan              : (Lumpat) Dadah, bapa!!
(Kabayan balik ka imahna. Dipapag ku Emak jeung Iteung).

Iteung                  : Euleuh, akang! Tos dongkap?

Emak Kabayan    : Meunang teu Nangka teh?

Kabayan              : Meunang atuh, mak! Kolot jeung gede deuih!

Iteung                  : Mana atuh Nangkana, Kang?

Kabayan              : Hoh? Can nepi eta Nangka?

Emak Kabayan    : Hah? Nepi kumaha, Kabayan?

Kabayan              : Si Nangka teh dipalidkeun, dititah balik tiheula ku kuring! Geuningan can nepi? Apan eta Nangka teh tos kolot, piraku teu nyaho jalan balik!

Iteung                  : Heueuh nya, Kang! Eta Nangka teh geuning teu nyaho jalan balik!

Emak Kabayan    : Ari sia! Ku belet-belet teuing, Kabayan! Maenya Nangka bisa balik sorangan! Teu hideng!

Kabayan              : Yeuh, si Nangka nu teu hideng mah, Mak!

Emak Kabayan    : Hah, ngimpi naon, kuring teh boga anak belet siga kieu!

 

(Emak langsung mangkat. Kabayan sareng Iteung, ngantosan eta Nangka di sisi ragasi, tapi Nangkana teu datang-datang).

Naskah Drama SundaNaskah Drama Sunda2

Monday, January 13, 2014

Format RPP Kurikulum 2013

Pembelajaran tematik adalah pembelajaran tepadu yang menggunakan tema untuk mengaitkan beberapa mata pelajaran sehingga dapat memberikan pengalaman bermakna kepada siswa. Tema adalah pokok pikiran atau gagasan pokok yang menjadi pokok pembicaraan (Poerwadarminta, 1983).

Pada postingan ini Corner 23 akan berbagi Format RPP Kurikulum 2013

Konsep Pembelajaran Tematik 

RENCANA PELAKSANAAN PEMBELAJARAN

(RPP)

 

Nama Sekolah                    :   

Tema                                   :    Indahnya Kebersamaan

Subtema                              :    ………………………………………………………

                                                 ………………………………………………………

Kelas                                    :    IV (Empat)

Semester                              :   I (Satu)

Materi Pokok                     :

Alokasi Waktu                  :    ………………………………………………………

        

A.      Kompetensi inti                :

           

1. Menerima dan menjalankan ajaran agama yang dianutnya

2. Memiliki perilaku jujur, disiplin, tanggung jawab, santun, peduli, dan    percaya diri dalam berinteraksi dengan keluarga, teman, dan guru                3. Memahami pengetahuan faktual dengan cara mengamati [mendengar, melihat, membaca] dan menanya berdasarkan rasa ingin tahu tentang dirinya, makhluk ciptaan Tuhan dan kegiatannya, dan benda-benda yang dijumpainya di rumah dan di sekolah.

4. Menyajikan pengetahuan faktual dalam bahasa yang jelas dan logis, dalam karya yang estetis, dalam gerakan yang mencerminkan anak sehat, dan dalam tindakan yang mencerminkan perilaku anak beriman dan berakhlak mulia

 

B.       Kompetensi Dasar dan Indikator:

     …………………………………………………………………………………………………………

     …………………………………………………………………………………………………………

     …………………………………………………………………………………………………………

     …………………………………………………………………………………………………………

     …………………………………………………………………………………………………………

     …………………………………………………………………………………………………………

     …………………………………………………………………………………………………………

     …………………………………………………………………………………………………………

     …………………………………………………………………………………………………………

     …………………………………………………………………………………………………………

     …………………………………………………………………………………………………………

C.      Tujuan Pembelajaran

 Melalui metode …………………………………………….peserta didik dapat:

1.      ……………………………………………………………………………………………………

2.      ……………………………………………………………………………………………………

3.      ……………………………………………………………………………………………………

4.      ……………………………………………………………………………………………………

5.      ……………………………………………………………………………………………………

6.      ……………………………………………………………………………………………………

7.      ……………………………………………………………………………………………………

D.      Materi Pembelajaran

……………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………

 

E.       Metode Pembelajaran

1.      ……………………………………………………………………………………………………

2.      ……………………………………………………………………………………………………

3.      ……………………………………………………………………………………………………

4.      ……………………………………………………………………………………………………

 

F.       Media, Alat dan Sumber  Pembelajaran

1.     Media

……………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………

2.     Alat/Bahan

……………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………

3.     Sumber

……………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………

 

G.      Langkah-langkah Pembelajaran

1.      Pertemuan pertama

No.

Kegiatan

Waktu

1.

Pendahuluan

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Kegiatan Inti

a.     Mengamati

 

 

 

 

 

 

b.     Menanya

 

 

 

 

 

 

c.    Eksperimen/Explore

 

 

 

 

 

 

 

d.   Asosiasi

 

 

 

 

 

e.    Komunikasi/Networking

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

Penutup

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.      Pertemuan Kedua

No.

Kegiatan

Waktu

1.

Pendahuluan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Kegiatan Inti

a.    Mengamati

 

 

 

 

 

 

 

b.    Menanya

 

 

 

 

 

 

c.    Eksperimen/Explore

 

 

 

 

 

 

 

d.   Asosiasi

 

 

 

 

 

e.    Komunikasi/Networking

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

Penutup

 

 

 

 

 

 

H.      Penilaian Hasil Pembelajaran (Jenis, bentuk dan teknik penskoran)

……………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………

 

Tugas

1.      ……………………………………………………………………………………………………

2.      ……………………………………………………………………………………………………

3.      ……………………………………………………………………………………………………

 

Observasi

1.      ……………………………………………………………………………………………………

2.      ……………………………………………………………………………………………………

3.      ……………………………………………………………………………………………………

4.      ……………………………………………………………………………………………………

5.      ……………………………………………………………………………………………………

6.      ……………………………………………………………………………………………………

 

Portofolio

1.      ……………………………………………………………………………………………………

2.      ……………………………………………………………………………………………………

3.      …………………………………………………………………………………………………

4.      ……………………………………………………………………………………………………

 

Tes

1.      ……………………………………………………………………………………………………

2.      ……………………………………………………………………………………………………

3.      ……………………………………………………………………………………………………

4.      ……………………………………………………………………………………………………

5.      ……………………………………………………………………………………………………

6.      ……………………………………………………………………………………………………

Rubrik Penilaian

No.

Aspek

*Nilai

1

2

3

4

1

Penguasaan materi

 

 

 

 

2

Penguasaan nilai-nilai

 

 

 

 

3

Keaktifan

 

 

 

 

4

Kesantunan

 

 

 

 

Catatan :

*4 =  Sangat Baik                3 =  Baik

  2 =  Sedang                       1 =  Kurang baik

Rentang Skor   =  Skor Maksimal – Skor Minimal

              =  16 - 4

              =  12/4

              =  3

MK        =   14 - 16

MB         =   11 - 13

MT         =   7 - 10

BT          =   4 -   6

 

Keterangan:         

BT     :    Belum Terlihat (apabila peserta didik belum memperlihatkan tanda-tanda awal perilaku yang dinyatakan dalam indikator).

MT    :    Mulai Terlihat (apabila peserta didik sudah mulai memperlihatkan adanya tanda-tanda awal perilaku yang dinyatakan dalam indikator tetapi belum konsisten).

MB    :    Mulai Berkembang (apabila peserta didik sudah memperlihatkan berbagai tanda perilaku yang dinyatakan dalam indikator dan mulai konsisten).

MK    :    Membudaya (apabila peserta didik terus menerus memperlihatkan perilaku yang dinyatakan dalam indikator secara  konsisten).

Gurudapat mengembangkan soal berikut rubrik dan penskorannya sesuai dengan kebutuhan peserta didik.

 

 

 

Mengetahui,

Kepala ...................................

 

 

 

 

...............................................

NIP. ......................................

......................, ......................................

 

Guru Mata Pelajaran,

 

 

 

 

.................................................

NIP. ........................................

 

 Konsep Pembelajaran Tematik2

ANTUSIASNYA WARGA KAWALI PADA TABLIGH AKBAR USTADZ EVIE EFFENDI

Antusiasnya Warga Kawali dalam mengikuti tabligh akbar yang disampaikan oleh Ustadz Evie Effendi terlihat nyata Tanggal 26 Februari 202...